Användarverktyg

Webbverktyg


sju-tankar-fran-en-rektor

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Nästa version.
Föregående version.
sju-tankar-fran-en-rektor [2022-01-07 14.09] anitasju-tankar-fran-en-rektor [2022-01-07 14.31] (aktuell) anita
Rad 6: Rad 6:
 tidigare rektor i 25 år tidigare rektor i 25 år
  
-===== Om särskild begåvning i skolan ===== 
 <html> <html>
 <figure style="float: right; margin-left: 2em"> <figure style="float: right; margin-left: 2em">
Rad 17: Rad 16:
 </figcaption></figure> </figcaption></figure>
 </html> </html>
-**1. Börja med dig själv**  +<html> 
-  Kunskap +<div style="font-size: large"> 
-      Inställning +</html> 
-      Attityd +**Om särskild begåvning i skolan** 
- +<html> 
-**2. Skolans Värdegrund** +</div> 
-      “Det är inte fult att fatta fort.” +</html> 
-      Hög begåvning är inte samma sak som hög prestation. +**1. Börja med dig själv** \\ 
- +Kunskap\\ 
-**3. Möten med lärarna** +Inställning\\ 
-      Resultatdialoger +Attityd\\ 
-      Klasskonferenser +**2. Skolans Värdegrund**\\ 
-      Alltid fråga: Vem eller vilka av dina elever tror du …? +“Det är inte fult att fatta fort.”\\ 
- +Hög begåvning är inte samma sak som hög prestation.\\ 
-**4. Kompetensutveckling** +**3. Möten med lärarna**\\ 
-      Skolverkets stödmaterial +Resultatdialoger\\ 
-      Kollegial handledning +Klasskonferenser\\ 
-      Erfarenhetsutbyte +Alltid fråga: Vem eller vilka av dina elever tror du …?\\ 
-      Utbildning +**4. Kompetensutveckling**\\ 
- +Skolverkets stödmaterial\\ 
-**5. Föräldrarnas roll** +Kollegial handledning\\ 
-      Lyssna på vårdnadshavarna! +Erfarenhetsutbyte\\ 
-      Bemöt med respekt: Kanske det kan vara så att …? +Utbildning\\ 
- +<html> 
-**6. Coachning** +<figure style="float: left; margin-right: 1,5em"> 
-      Bemötande av elev +</html> 
-      Alternativa läromedel +{{::skolklass__dsc2217.jpg?360 |}} 
-      Helhetssyn +<html> 
- +<figcaption style="clear: left; max-width: 360px"> 
-**7. Nyfikenhet** +</html> 
-      Provocerande elever +[[https://www.behance.net/telgefoto|Foto: Göran G Johansson]] 
-      Stöd till lärare +<html> 
-      Våga bli intresserad och fascinerad +</figcaption></figure> 
 +</html> 
 +**5. Föräldrarnas roll**\\ 
 +Lyssna på vårdnadshavarna!\\ 
 +Bemöt med respekt: Kanske det kan vara så att …?\\ 
 +**6. Coachning**\\ 
 +Bemötande av elev\\ 
 +Alternativa läromedel\\ 
 +Helhetssyn\\ 
 +**7. Nyfikenhet**\\ 
 +Provocerande elever\\ 
 +Stöd till lärare\\ 
 +Våga bli intresserad och fascinerad\\ 
 +\\ 
 +\\ 
 +\\ 
 +<html> 
 +<div style="font-size: large"> 
 +</html>
 **“Varje elev har rätt att i skolan få utvecklas, känna växandets glädje och få erfara den tillfredsställelse som det ger att göra framsteg och övervinna svårigheter.” Lgr 11** **“Varje elev har rätt att i skolan få utvecklas, känna växandets glädje och få erfara den tillfredsställelse som det ger att göra framsteg och övervinna svårigheter.” Lgr 11**
 +<html>
 +</div>
 +</html>
  
sju-tankar-fran-en-rektor.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-07 14.31 av anita