Användarverktyg

Webbverktyg


sju-tankar-fran-en-rektor

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Senaste version.Slutar med
sju-tankar-fran-en-rektor [2022-01-07 14.09] anitasju-tankar-fran-en-rektor [2022-01-07 14.25] – [Om särskild begåvning i skolan] anita
Rad 10: Rad 10:
 <figure style="float: right; margin-left: 2em"> <figure style="float: right; margin-left: 2em">
 </html> </html>
-{{::bild5857-skolklasser-osterplana-skola.jpg?400 |}}+{{::bild5857-skolklasser-osterplana-skola.jpg?350 |}}
 <html> <html>
-<figcaption style="clear: right; max-width: 400px">+<figcaption style="clear: right; max-width: 350px">
 </html> </html>
 <html> <html>
 </figcaption></figure> </figcaption></figure>
 </html> </html>
-**1. Börja med dig själv**  +**1. Börja med dig själv** \\ 
-  Kunskap +Kunskap\\ 
-      Inställning +Inställning\\ 
-      Attityd +Attityd\\ 
- +**2. Skolans Värdegrund**\\ 
-**2. Skolans Värdegrund** +“Det är inte fult att fatta fort.”\\ 
-      “Det är inte fult att fatta fort.” +Hög begåvning är inte samma sak som hög prestation.\\ 
-      Hög begåvning är inte samma sak som hög prestation. +**3. Möten med lärarna**\\ 
- +Resultatdialoger\\ 
-**3. Möten med lärarna** +Klasskonferenser\\ 
-      Resultatdialoger +Alltid fråga: Vem eller vilka av dina elever tror du …?\\ 
-      Klasskonferenser +**4. Kompetensutveckling**\\ 
-      Alltid fråga: Vem eller vilka av dina elever tror du …? +Skolverkets stödmaterial\\ 
- +Kollegial handledning\\ 
-**4. Kompetensutveckling** +Erfarenhetsutbyte\\ 
-      Skolverkets stödmaterial +Utbildning\\ 
-      Kollegial handledning +<html> 
-      Erfarenhetsutbyte +<figure style="float: left; margin-right: 1,5em"> 
-      Utbildning +</html> 
- +{{::skolklass__dsc2217.jpg?360 |}} 
-**5. Föräldrarnas roll** +<html> 
-      Lyssna på vårdnadshavarna! +<figcaption style="clear: left; max-width: 360px"> 
-      Bemöt med respekt: Kanske det kan vara så att …? +</html> 
- +[[https://www.behance.net/telgefoto|Foto: Göran G Johansson]] 
-**6. Coachning** +<html> 
-      Bemötande av elev +</figcaption></figure> 
-      Alternativa läromedel +</html> 
-      Helhetssyn +**5. Föräldrarnas roll**\\ 
- +Lyssna på vårdnadshavarna!\\ 
-**7. Nyfikenhet** +Bemöt med respekt: Kanske det kan vara så att …?\\ 
-      Provocerande elever +**6. Coachning**\\ 
-      Stöd till lärare +Bemötande av elev\\ 
-      Våga bli intresserad och fascinerad +Alternativa läromedel\\ 
 +Helhetssyn\\ 
 +**7. Nyfikenhet**\\ 
 +Provocerande elever\\ 
 +Stöd till lärare\\ 
 +Våga bli intresserad och fascinerad\\ 
 +\\ 
 +\\ 
 +\\ 
 +<html> 
 +<div style="font-size: large"> 
 +</html>
 **“Varje elev har rätt att i skolan få utvecklas, känna växandets glädje och få erfara den tillfredsställelse som det ger att göra framsteg och övervinna svårigheter.” Lgr 11** **“Varje elev har rätt att i skolan få utvecklas, känna växandets glädje och få erfara den tillfredsställelse som det ger att göra framsteg och övervinna svårigheter.” Lgr 11**
 +<html>
 +</div>
 +</html>
  
sju-tankar-fran-en-rektor.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-07 14.31 av anita