Användarverktyg

Webbverktyg


se-mig-som-jag-ar-wallstrom

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
se-mig-som-jag-ar-wallstrom [2022-01-04 13.51] anitase-mig-som-jag-ar-wallstrom [2022-01-07 10.42] (aktuell) anita
Rad 2: Rad 2:
 {{ :undefined:bok_se_mig_som_jag_aer.jpg?200|}} {{ :undefined:bok_se_mig_som_jag_aer.jpg?200|}}
  
-Hur kan det komma sig att särbegåvade elever med en IQ på över 120 ofta får problem i skolan? Istället för att utvecklas till sin fulla potential blir dessa barn ofta ”klassens bråkstakar” eller tysta och inåtvända. För att passa in väljer de att dölja sin förmåga.+Hur kan det komma sig att särbegåvade elever med en IQ på över 120 ofta får problem i skolan? Istället för att utvecklas till sin fulla potential blir dessa barn ofta ”klassens bråkstakar” eller tysta och inåtvända. För att passa in väljer de att dölja sin förmåga.\\ 
 I Se mig som jag är skriver Camilla Wallström bland annat om den utbredda missuppfattning som säger att ”begåvade barn klarar sig alltid”. Forskning och erfarenheter visar att de särbegåvade barnen har lika stort behov av lärarstöd som de elever som behöver extra hjälp för att uppnå målen.\\ I Se mig som jag är skriver Camilla Wallström bland annat om den utbredda missuppfattning som säger att ”begåvade barn klarar sig alltid”. Forskning och erfarenheter visar att de särbegåvade barnen har lika stort behov av lärarstöd som de elever som behöver extra hjälp för att uppnå målen.\\
 I boken kan vi läsa om:\\ I boken kan vi läsa om:\\
se-mig-som-jag-ar-wallstrom.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-07 10.42 av anita