Användarverktyg

Webbverktyg


hemsidor-med-inspirerande-material

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
hemsidor-med-inspirerande-material [2021-12-19 17.59] anitahemsidor-med-inspirerande-material [2022-01-05 14.25] (aktuell) anita
Rad 6: Rad 6:
 [[https://www.youtube.com/watch?v=WBrec3NvxL0|Video: Erika Zakrisson och Anneli Bergman presenterar samarbets-projektet kring särskilt begåvade barn och elever i Borlänge – 2019.]]\\ [[https://www.youtube.com/watch?v=WBrec3NvxL0|Video: Erika Zakrisson och Anneli Bergman presenterar samarbets-projektet kring särskilt begåvade barn och elever i Borlänge – 2019.]]\\
 [[https://1larare.svedala.se/att-upptacka-och-identifiera-sarskilt-begavade-elever/|Blogg: Att upptäcka och identifiera särskilt begåvade elever]]\\ [[https://1larare.svedala.se/att-upptacka-och-identifiera-sarskilt-begavade-elever/|Blogg: Att upptäcka och identifiera särskilt begåvade elever]]\\
-{{ :undefined:skolverket_logo.png?200|}} [[https://www.skolverket.se/skolutveckling/inspiration-och-stod-i-arbetet/stod-i-arbetet/sarskilt-begavade-elever|Skolverkets stödmaterial för särskilt begåvade barn i skolan 2015]]\\+<html> 
 +<figure style="float: right; margin-left: 2em"> 
 +</html> 
 +{{ :undefined:skolverket_logo.png?200|}}  
 +<html> 
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 200px"> 
 +</html> 
 +<html> 
 +</figcaption></figure> 
 +</html> 
 +[[https://www.skolverket.se/skolutveckling/inspiration-och-stod-i-arbetet/stod-i-arbetet/sarskilt-begavade-elever|Skolverkets stödmaterial för särskilt begåvade barn i skolan 2015]]\\
 [[https://bp.skolverket.se/web/thv/start|Skolverket har också en Bedömningsportal, en prov- och uppgiftsbank till stöd i arbetet med bedömning och betygssättning;]]\\ [[https://bp.skolverket.se/web/thv/start|Skolverket har också en Bedömningsportal, en prov- och uppgiftsbank till stöd i arbetet med bedömning och betygssättning;]]\\
 [[https://www.skolverket.se/undervisning/grundskolan/bedomning-i-grundskolan/bedomningsstod-i-amnen-i-grundskolan/bedomningsstod-matematik-grundskolan|I matematik finns Diamant,ett diagnosmaterial som kan användas som stöd för att bedöma elevers kunskaper i matematik;]]\\ [[https://www.skolverket.se/undervisning/grundskolan/bedomning-i-grundskolan/bedomningsstod-i-amnen-i-grundskolan/bedomningsstod-matematik-grundskolan|I matematik finns Diamant,ett diagnosmaterial som kan användas som stöd för att bedöma elevers kunskaper i matematik;]]\\
 [[https://www.skolverket.se/publikationsserier/stodmaterial/2011/kunskapsbedomning-i-skolan---praxis-begrepp-problem-och-mojligheter|Kunskapsbedömning i skolan – praxis, begrepp, problem och möjligheter;]]\\ [[https://www.skolverket.se/publikationsserier/stodmaterial/2011/kunskapsbedomning-i-skolan---praxis-begrepp-problem-och-mojligheter|Kunskapsbedömning i skolan – praxis, begrepp, problem och möjligheter;]]\\
-[[https://www.nacka.se/underwebbar/anordnare-av-forskola-och-skola/kvalitet-forskola-skola/mal-och-strategi-for-forskola-och-skola/basta-utveckling-for-alla/|Nacka kommun har tagit fram en utredning om “Maximal utveckling för alla – hur möter skolan elever med goda studieförutsättningar?”]]\\{{ ::nacka_kommun_logo.png?200|}}+[[https://www.nacka.se/underwebbar/anordnare-av-forskola-och-skola/kvalitet-forskola-skola/mal-och-strategi-for-forskola-och-skola/basta-utveckling-for-alla/|Nacka kommun har tagit fram en utredning om “Maximal utveckling för alla – hur möter skolan elever med goda studieförutsättningar?”]]\\ 
 +<html> 
 +<figure style="float: right; margin-left: 2em"> 
 +</html> 
 +{{ ::nacka_kommun_logo.png?200|}} 
 +<html> 
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 200px"> 
 +</html> 
 +<html> 
 +</figcaption></figure> 
 +</html>
 [[http://mattetalanger.ncm.gu.se/|NCM och Blekinge Tekniska Högskolas hemsida om mattetalanger;]]\\ [[http://mattetalanger.ncm.gu.se/|NCM och Blekinge Tekniska Högskolas hemsida om mattetalanger;]]\\
  
Rad 18: Rad 38:
 [[https://www.byrdseed.com/|Byrdseed Gifted learners]]\\ [[https://www.byrdseed.com/|Byrdseed Gifted learners]]\\
 [[https://potentialplusuk.org/|Potential Plus UK]] [[https://potentialplusuk.org/|Potential Plus UK]]
-[[https://education.wm.edu/centers/cfge/|CFGE  Dansk skola för högt begåvade barn – The Center for Gifted Education]]\\ +[[https://education.wm.edu/centers/cfge/|CFGE  Dansk skola för högt begåvade barn – The Center for Gifted Education]] <html> 
-{{ :undefined:unsw_logo.png?200|}}[[https://www.unsw.edu.au/arts-design-architecture|Gifted Education Research, Resource and Information Centre (GERRIC), University of New South Wales, Australia]]\\+<figure style="float: right; margin-left: 2em"> 
 +</html> 
 +{{ :undefined:unsw_logo.png?200|}} 
 +<html> 
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 200px"> 
 +</html> 
 +<html> 
 +</figcaption></figure> 
 +</html> [[https://www.unsw.edu.au/arts-design-architecture|Gifted Education Research, Resource and Information Centre (GERRIC), University of New South Wales, Australia]]\\
 [[http://www.accelerationinstitute.org/|Institute for Research and Policy on Acceleration, University of Iowa, U.S.A.]]\\ [[http://www.accelerationinstitute.org/|Institute for Research and Policy on Acceleration, University of Iowa, U.S.A.]]\\
 [[https://www.icbf.de/en/|International Centre for the Study of Giftedness (ICBF), University of Münster, Germany]]\\ [[https://www.icbf.de/en/|International Centre for the Study of Giftedness (ICBF), University of Münster, Germany]]\\
hemsidor-med-inspirerande-material.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-05 14.25 av anita